Wednesday, December 09, 2009

Jom cerita pasal makan pulak


Hahaha... Saya kalau bab makan nie nombor 1. Tolak batu dengan kayu je. Tapi ubi kayu dan jambu batu bedal jugak.

Ha... Jangan tak tau, saya bukan pandai makan je. Memasak pun pandai jugak. Teringat zaman dulu-dulu ketika menjadi tukang masak asrama di sekolah Chenderong Balai di teluk intan. Tapi cara saya masak pelik sikit, sebab tak ikut format hanya berdasarkan imejinasi dan gerak hati.

Emmmm makanan yang saya paling suka ialah kweteow goreng. Opah saya kalau saya pergi rumah dia, confirm akan masakkan utk saya. Lama dah x pergi melawat opah di gunung rapat ipoh.

Bertuah saya dapat beristerikan org yg pandai masak. Tu pasal la badan sihat semacam. Hehehe

Rasanya bakat memasak saya nie adalah dari arwah bapak saya. Kalau time kenduri kawin confirm bapak saya jadi tukang masaknya. Tapi sayang... Arwah bapak tak sempat nak masakkan untuk anak ketujuhnya yang nakal nie. (Aduh sedih la pulak bila teringat arwah bapak) - meleleh jugak airmataku ketika menulis blog nie.

Kepada yang masih ada ayah, sayangilah mereka ketika mereka ada. Alhamdulliah saya masih ada ibu. Mak... I love you so much
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

ubaijamil said...

syukur aku ada ayah lagi..wpun mak dah tak ada. masa untuk balas jasa ayah yang garang tu he he

khir said...

ayah yang garang nie adalah ayah yang penyayang. bapak saya pun dulu garang. tapi baik hati. :)