Thursday, January 31, 2013

Sesungguhnya Allah Bersama Orang Yang Sabar

Semalam saya dan beberapa orang lagi Ahli Lembaga Pengarah(ALP) Koperasi XSIS87 Berhad pergi meninjau tapak Teambuilding yang bakal di komersialkan oleh koperasi.

Alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan ALP yang hadir sangat berminat dengan lokasi yang berdaya maju. Tarikan utamanya ialah hutan dara yang menyimpan seribu rahsia dan sungainya yang belum tercemar dan sejuk airnya.

Namun apa yang saya nak kongsikan disini ialah saya sedang bersabar dengan kerenah pihak pengurusan tempat kediaman saya nie. Pelik sungguh kenapa tiba-tiba access card saya tidak boleh digunakan dan berstatus "inactive". Kenalah saya menapak dari parking tingkat 5 ke ground.

Ya! Jika kita faham benar dengan maksud "sesungguhnya Allah bersama orang yang sabar" ialah saat ini kita ambil peluang untuk besabar dan berdoa dan meminta daripada Allah segala apa yang kita hajati. Kita jangan terus melenting jika kita dizalimi atau dimarahi atau atau ditimpa musibah. Sebaliknya kita ambil kesempat utk berdoa dengan penuh yakin.

InsyaAllah.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: