Wednesday, November 02, 2011

Day 1 : Kuala Lumpur - Changlun (Kembara 4 X 4 DMK Kemboja)


Alhamdulillah..... seperti yang telah dirancang maka hari yang dinantikan telah tiba. Tak sabar rasanya menanti detik jam 3 petang 1/1/11. Mengikut perancangan detik tersebutlah kami akan bertolak memulakan perjalanan untuk memenuhi misi 4X4 DMK Kemboja 2011.

Benarlah kata ustaz.... kita hanya mampu merancang, namun perancangan Allah amatlah sempurna. Pukul 4 petang baru saya, Jasmi dan Zakir bertolak dari pejabat saya di Cheras. Trafik berjalan lancar menuju ke Restoran Jejantas Sungai Buluh untuk bertemu sebuah lagi Pacuan 4 roda yang dianggotai 3 jejaka tampan Roddy, Solha dan Redzuan.

Haiya..... awat lambat sangat si Roddy nie... pukul 5.30 baru kitorang gerak dari RnR tu. Suasana mendung dan hujan mengiringi hampir sepanjang jalan ke check point pertama kami iaitu di Changlun.

Alhamdulillah.... berkat doa dan sokongan rakan2 kami selamat sampai di T Hotel, Changlun untuk bermalam. setelah selesai berbincang untuk perjalanan esok 6 pagi. Pukul 5 pagi nanti sebuah lagi pacuan 4 roda akan bergabung untuk melengkapkan 3 buah pacuan yang bakal melengkapkan misi ini.

Awal pagi tadi sempat juga tengok berita perkembangan banjir di Thailand

Awan mendung menyelubungi perjalanan.

Berehat alas perut di RnR Gunung Semanggul
Sempat juga si Jasmi Jantan ni posing... hahaha

Team Kembara selamat tiba di check point pertama, T Hotel Changlun

Tekun berbincang untuk perjalanan esok pagi.

No comments: