Wednesday, August 11, 2010

Cepat.... Renew Roadtax tanpa bayar saman polis

Alhamdulillah... Saya baru je renew roadtax dekat JPJ stapak KL. Apa yang saya buat tadi ialah.

1. Saya ambil roadtax dari bank
2. Pergi ke Pintu 8 untuk cetak senarai saman yg disenarai hitamkan(ada 2 dari 14 saman)
3. Pergi ke Pintu 7 untuk mendapatkan cop polis untuk release saman yg disenarai hitam bagi tujuan renew roadtax. Anda boleh jugak pergi ke polis trafik berdekatan utk dapatkan cop.
4. Pergi balik ke pintu lapan utk dia unblock senarai hitam tu.
5. Pergi renew roadtax macam biasa kat kaunter.

Peluang ini mungkin utk minggu nie je sebab sistem saman polis down satu Malaysia. So cepat-cepat la korang renew roadtax minggu nie.

Tapi tadi org ramai gila kat JPJ. Kalau nak diikutkan esok baru aku boleh renew roadtax. Tapi tadi aku mengamuk kat JPJ dan naik jumpa pengarah dia. Terima kasih pada Ketua Unit pendakwaan Pn. Wan Hamidah sebab tolong aku mempercepatkan urusan tadi. Kesian tengok pegawai JPJ kerja lebih sebab saman polis punya pasal. So good luck pada kawan2 yg senasib dgn aku. Kepada en. Yusuf terima kasih sebab sedkah kat aku 20sen tadi. JPJ x de duit nak bagi baki. TQ.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

Anonymous said...

memang mula2 tu terpikir nak buat cam ni..... tapi sampai bila kita boleh dapat pengecualian.....? last2 aku rasa2 baik p bayar jer la saman2 aku nie..... lagi pun brani buat salah brani la tanggung.... tp kalau korang rasa korang tak bersalah boleh la ajak polis p mahkamah..... tak pun masa PRU nanti korang paham2 jer la nak memangkah kat lambang yg mana.....! so sapa2 yg belum mendaftar, baik cepat2 p mendaftar.... dan gunakan kuasa pangkahan korang masa PRU nanti....! :-aLCapone-

khir said...

bukan x nak bayar.... tapi kalau boleh memang x nak bayar..... hehehe